Článek
Air France-KLM již vlastní nízkonákladovou společnosti Transavia. Ta je ale podle médií příliš malá na to, aby se mohla stát skutečným konkurentem aerolinek Ryanair nebo easyJet a převzetí Wizz Airu by aerolinkám poskytlo příležitost k expanzi v nízkonákladovém segmentu.
Wizz Air se ke zprávě odmítl vyjádřit s tím, že nekomentuje spekulace. Rovněž aerolinky Air France-KLM odmítly rakouskému webu Austrian Wings zprávu komentovat.
Společnost Wizz Air minulý měsíc zrušila plánovanou primární nabídku akcií v Londýně, což zdůvodnila nestabilitou na trhu. Firma chtěla z nabídky získat 200 miliónů eur (5,5 miliardy korun) a peníze použít na posílení své rozvahy a financování dalšího růstu.
Wizz Air začal létat před deseti lety a je teď největším nízkonákladovým přepravcem ve střední a východní Evropě. Létá také z Prahy a Brna. Jeho podíl na trhu v regionu činí 38 procent. Firma vydělává, zatímco tradiční lokální letecké společnosti v posledních letech bojují o přežití či zkrachovaly.