Firma sama si určila, jaký budou mít vlaky vzhled a uspořádání. ”Leo Express vyvinul společně s CRRC nový typ elektrické jednotky, jejíž design a koncept vlastní naše společnost," uvedl výkonný ředitel společnosti Peter Köhler.

Vlaky mají nízkopodlažní přístup a ukládací prostor pro zavazadla. Součástí vozů budou oddíly vyšší třídy a dětské oddíly. Stejně jako současné vozy Leo Expressu budou vlaky vyvedeny v černožlutých barvách.

Nový vlak Leo Expressu by se měl do provozu dostat v roce 2020.

Nový vlak Leo Expressu by se měl do provozu dostat v roce 2020.

FOTO: Leo Express

„Jednotka bude vícesystémová a takzvaně hybrid-ready – to znamená, že bude schopna jezdit kdekoliv na středoevropské železnici,“ dodal Köhler.

Vlaky dorazí do Evropy lodí ve druhé polovině roku. Budou se testovat na okruhu ve Velimi. Poté, co získají schválení pro provoz, budou nasazeny na linky v Česku, na Slovensku a v Polsku. „Následně plánujeme nasazení v dalších evropských zemích,” uvedl mluvčí firmy Emil Sedlařík. Na jakých trasách budou nové vozy jezdit konkrétně, firma nesdělila.

Nové vlaky by měly dorazit ve druhé polovině roku.

Nové vlaky by měly dorazit ve druhé polovině roku.

FOTO: Express Leo, ČTK

Nové vlaky plánuje do provozu nasadit i konkurence, připomněla ČTK. RegioJet letos počítá s 16 novými vozy Astra z Rumunska, další vlaky připravuje pro regionální tratě. České dráhy mají nyní ve výrobě například 21 elektrických souprav RegioPanter. Podnik také vypsal soutěž na 90 vozů pro linku Praha-Hamburk a na další jednotky pro regionální dopravu.