Od ledna do března v Číně automobilka zákazníkům dodala 64 300 vozů, tedy o 19 procent méně než loni. Uvedla to v tiskové zprávě.

Prodeje Škody naopak rostly v západní Evropě, východní Evropě a v Rusku. Silné růstové impulsy letos očekává Škoda od nově vyvinutého kompaktního modelu Scala, který k prvním zákazníkům dorazí tento měsíc.

Na domácím českém trhu prodej klesl o 13 procent na 22 tisíc aut. Největším evropským trhem zůstává Německo s růstem dodaných škodovek o 7,5 procenta na 48 tisíc vozů. Dvouciferný růst zaznamenala značka ve Francii, Nizozemsku, Dánsku a také v Srbsku, Bulharsku nebo na Ukrajině.

Nejprodávanějším modelem byla Octavia i přes pokles o 12,5 procenta na 92 500 aut. Následuje Fabia s poklesem o desetinu na 49 100 vozů. Odbyt třetího rapidu poklesl o 13,8 procenta na 42 300 aut. Naopak prodej SUV Karoq se zvýšil o 109 procent na 35 800 vozů. Jeho většího sourozence Kodiaq si koupilo o 100 zákazníků méně. Následuje Superb s poklesem o čtvrtinu na 28 200 aut a Kamiq, který se prodává jen v Číně, si v prvním roce koupilo 12 300 lidí. Citigo si pořídilo 11 300 zákazníků.