Hlavní obsah

Prazdroj hlásí rekordní prodeje

Právo, Ivan Blažek

Pivovar Plzeňský Prazdroj loni prodal na domácí trh rekordních 7,2 milionu hektolitrů, meziročně o 3,8 procenta víc. Přispěl k tomu zájem obchodů i restaurací. Nejvíce se dařilo nealkoholickým pivům, růst táhly také ležáky či cidery.

Foto: Novinky

Pivovar Plzeňský Prazdroj loni prodal na domácí trh rekordních 7,2 milionu hektolitrů.

Článek

Podařilo se zvrátit trend z minulých let, který se vyznačoval klesající poptávkou po čepovaném pivu – minulý rok se ho v hospodách prodalo o zhruba dvě procenta více.

K úspěchu podle pivovaru mimo jiné přispělo loňské velmi teplé počasí s historicky nejdelší hlavní letní sezonou a také dlouhodobé aktivity, které mají za cíl zlepšit prostředí, provoz i úroveň služeb v restauracích.

„Z mnoha průzkumů víme, že hospody, které se zapojily do našich programů podpory a zvýšily kvalitu nabízených služeb, rostly rychleji než zbytek trhu,“ uvedl obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

Prodeje v obchodech loni společnosti vzrostly o pět procent. Zvýšily se přitom jak prodeje piva v plechovkách, tak i ve vratných lahvích. Nealkoholická piva se na růstu podílela téměř z poloviny – Birellu se meziročně prodalo o pětinu víc, zájem o cidery se zvýšil o dvanáct procent.

Rok 2018 přál i ležákům. „Češi je milují. Loni rostl zájem o Radegast Ryze hořkou dvanáctku, Pilsner Urquell nebo příslušné značky Gambrinus. Celkově vloni vzrostla poptávka po našich ležácích o pět procent,“ sdělil Mráz.

Objemy prodejů v zahraničí zveřejní Prazdroj během dubna.

Anketa

Jak často pijete pivo?
Denně
33,9 %
Obden
4 %
Několikrát do týdne
31,3 %
Několikrát do měsíce
16,8 %
Několikrát do roka
9,1 %
Nikdy
4,9 %
Celkem hlasovalo 351 čtenářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám