Největší brzdou byl v lednu automobilový průmysl, který vyrobil skoro o sedm procent méně aut než v loňském lednu. Podle analytiků hraje roli zpomalení ekonomik Německa a Číny i nejistota kolem brexitu.

„Nebyl to však jediný sektor, kterému se nedařilo. K poklesu přispěla i výroba plastů a například zpracování dřeva. Naopak letošní o něco tužší zima než vloni se zasloužila o vyšší výrobu tepla,” uvedl ekonom Komerční banky Viktor Zeisel.

Problém pro české automobilky: Evropané už tolik nestojí o nová auta

Ten upozornil, že poprvé od konce roku 2013 se dokonce meziročně snížil počet zaměstnanců v průmyslovém sektoru a to o půl procenta. Mzda těch zbývajících však stále roste solidním tempem 7,2 procenta.

Podle ekonoma ČSOB Petra Dufka jsou lednová čísla slabá, nicméně nadějný je nárůst nových zakázek o dvě procenta. „I nadále počítáme s malým, leč stále kladným výsledkem průmyslu za celý letošní rok. Na druhou stranu si od něj však neslibujeme, že by mohl sám o sobě zvrátit očekávané zpomalení české ekonomiky, které je stále více patrné,” komentoval Dufek.