Jedna strategie je pokusit se o akvizice některých menších konkurentů. Například výrobce amerického Budweiseru Anheuser-Busch InBev (AB InBev ) v roce 2011 koupil chicagskou společnost Goose Island, připomněla agentura AP. Postupem času však koncerny opět zaostávají. Proto se teď zajímají o odvětví legálního konopí.

Největší pivovarnický koncern na světě AB InBev se v prosinci spojil s producentem léčebného konopí Tilray se záměrem vyrábět nealkoholické nápoje s obsahem cannabisu. Koncern Molson Coors, majitel českého Staropramenu a Braníku, vlastní 59 procent ve producentovi konopí Hexo.

Do konopí investovala také pivovarnická společnost Constellation Brands. Nejprve koupila 10 procent producenta konopí Canopy Growth, následně svůj podíl navýšila na 38 procent. Společnost v konferenčním hovoru s investory uvedla, že v rozvíjejícím se trhu s konopím vidí největší potenciál pro globální růst.

Investoři vyčkávají

Akcie Constellation však nedávno zaznamenaly citelný pokles právě v souvislosti s konopnou strategií firmy. „Wall Street je obezřetný, pokud jde o potenciální návratnost těchto investic, vzhledem k právním překážkám, jež je stále třeba vyřešit na klíčových trzích včetně USA,“ dodala AP.

„Jsme uprostřed změny paradigmatu. V tuto chvíli dochází k rozvoji a skutečné transformaci celého odvětví, které se posouvá od prohibice k legalizaci,“ uvedl již v prosinci šéf Tilraye Brendan Kennedy.

V lednu vešla v platnost legalizace konopí pro rekreační účely v americké Kalifornii. Rekreační marihuana byla již dříve legální v Coloradu, ve státě Washington, v Oregonu, na Aljašce a v americké metropoli Washington D.C. Přidaly se i státy jako Massachusetts, Nevada nebo Maine.

O nápojích obsahujících výtažky z konopí uvažují i další společnosti jako Coca-Cola.