Provedená kontrola prokázala použití nekalé obchodní praktiky. Inspekce serveru dala pokutu 60 tisíc korun.

Při kontrolním nákupu vstupenky na Robbieho Williamse v ceně 2681 korun server rovněž započítal rezervační poplatky a DPH, aniž by byl spotřebitel seznámen se skutečnou finální cenou vstupenky.

„Jedná se o neseznámení spotřebitele s cenou, užití nekalé obchodní praktiky. Navíc také na webových stránkách nejsou pro spotřebitele řádně uvedeny informace o jeho právech, ani povinná informace o mimosoudním řešení sporů,” uvedl mluvčí Jiří Fröhlich.,

Nesmyslné poplatky obchod odmítl vrátit

V jedné ze stížností spotřebitelka podle ČOI například uvádí, že si zakoupila tři lístky na sportovní utkání mezi Spartou a Slavií v ceně 896 korun. Na webu se jí vygenerovaly, kromě ceny za samotné vstupenky, také poplatky třikrát 90 korun za dopravné a třikrát 319 korun za údajnou rezervaci.

„Okamžitě poté jsem chtěla objednávku zrušit, k mému překvapení mi bylo sděleno, že obdržím částku 3 x 896 Kč v případě zrušení, že poplatky si ponechají,” uvádí stížnost.

Společnost Viagogo, která sídlí ve Švýcarsku, po nedávném rozhodnutí britského soudu bude muset zřejmě závazně poskytovat spotřebitelům více informací nejen ohledně cen při prodeji nabízených vstupenek. Českým spotřebitelům však podle ČOI rozhodnutí britského soudu patrně nepomůže, protože nebude mít přeshraniční dosah a bude se nejspíše týkat pouze verze stránek určené pro britské spotřebitele.