Dosud inspekce provedla deset kontrol. „Další správní řízení máme ještě v běhu. V drtivé většině šetřených podnětů naši inspektoři prokázali takzvanému Českému mincovnímu obchodu užití agresivní obchodní praktiky, která spočívá v zasílání nevyžádaných zásilek," uvedl ředitel České obchodní inspekce pro Plzeňský a Karlovarský kraj Jan Řezáč.

Důležité informace uvedené v nabídkových kuponech jsou zejména pro skupinu osob staršího věku, která tvoří převážnou část stěžovatelů, uvedeny nesrozumitelným způsobem, nebo je lze vzhledem k umístění textu a jeho formulaci snadno přehlédnout, uvedla ČOI.

Neobjednané výrobky

Tito zákazníci se tak většinou domnívají, že si objednávají pouze jeden výrobek a po obdržení dalšího zboží z dané série jsou nuceni jej buď odebrat a zaplatit, nebo vracet zpět. Řada z nich odmítá zboží vrátit a hradit poštovné s tím, že se jedná o neobjednané výrobky, které si mohou ponechat. Po opakované marné výzvě prodávajícího je však jejich obchodní případ předán k vymáhání inkasní agentuře.

Obchod také například nepravdivě informoval spotřebitele, že kámen na pamětní minci je český granát, ačkoli to nebyla pravda. „V tomto případě pro změnu došlo k užití klamavé obchodní praktiky,” dodal Řezáč.

Obchod prodává pamětní mince a medaile k různorodým tématům. A to jak prostřednictvím e-shopu, tak i prostřednictvím letáků distribuovaných do domovních schránek. Zboží lze objednat také telefonicky. Majitelem je švýcarská společnost ANG Swiss AG.