Nizozemský supermarket Albert Heijn v Hoofddorpu zahájil testování „navigace po obchodě“ v srpnu. Po třech měsících vyhodnotí testovací provoz a rozhodne o dalším rozšíření nové technologie.

„Asi se všichni shodneme, že nás nebaví hledat položky z nákupního seznamu. Díky aplikaci se hledání stává minulostí a zákazníci v našich obchodech už vždy snadno a rychle najdou cestu ke každému produktu, uvedl Steven de Kroes z oddělení vývoje Ahold.

Zákazník do aplikace zadá název výrobku, nebo si ho najde na seznamu. Jeho chytrý telefon ho díky propojení telefonu s unikátními kódy zboží nasměruje k hledanému cíli.  Svou cestu k požadovanému produktu zákazník může sledovat na mapce obchodu v aplikaci.

Zkouší i placení u regálu

„Kolegové v Nizozemsku spustili pilotní provoz aplikace před pár týdny. Přejeme jim úspěch a počkáme si na výsledky testovací fáze,“ řekla Novinkám mluvčí obchodů Albert v Česku Barbora Vanko.

Ahold Delhaize testuje ve své mateřské zemi i další technologické inovace. Jde například o systém, který umožňuje zákazníkům rychle nakoupit a zaplatit, aniž by museli projít pokladnou. Platba bezkontaktní kartou probíhá přiložením k cenovce u daného zboží na regálu, což může být praktické hlavně u menších nákupů.