Hospodářské výsledky byly ovlivněny investicemi do nové linky a nákupu vozů, řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Počet lidí, které vlaky RegioJetu loni přepravily na českých a mezinárodních linkách, stoupl meziročně zhruba o čtvrtinu na 4,67 miliónu. K nárůstu podle firmy pomohlo zavedení tří párů spojů mezi Prahou, Brnem a Bratislavou od prosince 2016.

Dopravci loni vzrostly tržby na 1,1 miliardy korun. Zároveň ale také RegioJetu v roce 2017 meziročně stouply celkové dluhy o více než 300 miliónů korun na miliardu. Počet zaměstnanců RegioJetu loni stoupl oproti roku 2016 o více než stovku na 496.

Firma podnikatele Radima Jančury od prosince 2017 provozuje čtyři nové spoje na trase Praha–Brno–Vídeň. Právě náklady na její zavedení nebo koupě nových moderních vagónů ovlivnily podle mluvčího RegioJetu hospodářské výsledky společnosti. „Meziročně se počet nových spojů zvýšil o více než 40 procent. Současně RegioJet výrazně investoval do pořízení nového vozového parku,” uvedl Ondrůj. Další podstatný vliv na výsledek měly podle něj také kurzové rozdíly spojené s pořízením nových vozů.

Státní České dráhy v loňském roce hospodařily se ziskem 984 miliónů korun, meziročně o 102 milióny korun vyšším. Od státu a krajů dostávají dráhy ročně dotace kolem 14 miliard korun na provoz nevydělávajících tratí a zajištění dopravní obslužnosti.

Soukromý železniční dopravce Leo Express zatím výsledek za minulý rok nezveřejnil, v roce 2016 skončil ve ztrátě 110 miliónů korun.