Hlavní obsah

Dálnice D3 z Prahy do Tábora by se mohla začít stavět za tři roky, slibuje Ťok

• Aktualizováno

Dálnice D3 v úseku mezi Prahou a Táborem by se měla začít stavět v roce 2021. Do konce roku chce ŘSD požádat o územní rozhodnutí. Při návštěvě premiéra Andreje Babiše (ANO) s některými ministry v jižních Čechách to v úterý řekli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Kroupa.

Foto: Vladimír Vácha, Právo

Dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí v době před otevřením úseku v červnu 2013.

Článek

Babiš si stěžoval, že práce pokračují pomalu. „Je to bída,“ poznamenal. Zástupci jeho hnutí ANO přitom stojí v čele ministerstva dopravy již od počátku roku 2014. Ťok působil už v koaliční vládě s ČSSD a KDU-ČSL, kde vystřídal Antonína Prachaře (ANO).

Stavba D3 od pražského okruhu k Táboru bude rozdělena na pět úseků. Stát chce stavět všechny najednou.

„Na tuto trasu máme dnes vydané stanovisko EIA, nicméně jsme ve verifikačním procesu. Po projednání s obcemi přišly do projektu změny, valy, v jednom případě prodloužení tunelu. Teď verifikujeme, jak moc jsou ty změny velké. Předpoklad je, že do konce roku požádáme o územní rozhodnutí na celou stavbu dálnice D3,“ řekl Kroupa.

Kroupa soudí, že pomůže takzvaný zákon o liniových stavbách. Má umožnit rychlejší plánování a financování dopravní infrastruktury. Podle premiéra by měl být přijat do konce června.

Podle Ťoka zákon urychlí přípravné práce a umožní stavět na pozemcích jiných majitelů. „Umožní vstup na pozemky. Budeme moci dělat rychleji a lépe geologické průzkumy. A hlavně pomůže ve věcných břemenech,“ upřesnil ministr dopravy.

Výstavba dálnic pod Ťokem drhne

Dálnice D3 není jediná, jejíž výstavba za ministra Ťoka drhne. Například dálnice D6 nebude podle ministra dopravy v demisi za ANO dokončena před rokem 2026. Přípravu zbývajících úseků ve Středočeském a Ústeckém kraji zbrzdilo nutné opakování posouzení vlivu na životní prostředí EIA. „Já si dokonce myslím, že rok 2026 je rokem, který je napjatým. Jestli to stihneme, já budu velmi rád,“ nechal se slyšet Ťok. [celá zpráva]

Podle Ťoka by se mohla do roku 2021 dokončit i rekonstrukce dálnice D1 mezi Prahou a Brnem. Podle dopravních expertů a bývalých ministrů dopravy Antonína Prachaře a Petra Moose je to však prakticky nemožné.

Ministr dopravy v demisi navíc v březnu zrušil stavební povolení na úsek dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Předměřicemi. Stavební povolení, které bylo nepravomocně vydáno 1. června 2017, totiž rozkladem napadlo hnutí Děti Země. Napadly je napadly i majitelky některých dotčených pozemků.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám