Nestlé získá práva na prodej balené kávy i nápojů Starbucks ve své obchodní síti. Doufá, že díky alianci ročně zvýší tržby o dvě miliardy dolarů (42,6 miliardy korun) a podpoří své podnikání na trhu s kávou, který se rychle mění.

Reuters uvádí, že se prodej nemá týkat přímo kaváren Starbucks, Nestlé ale přebere zhruba 500 zaměstnanců Starbucks. Ti mají nadále pracovat v americkém Seattlu, kde už téměř 50 let sídlí centrála Starbucks.

Šéf Nestlé Mark Schneider označil obchod za „důležitý krok“. Vznik „globální kávové aliance“ podle něj potěší milovníky kávy po celém světě. Nestlé už loni koupilo většinu v kalifornské firmě Blue bottle Coffee za 425 miliónů dolarů. Firma prodává kávu přes internet v USA a Japonsku.

Schneider vede firmu od loňského roku. Mění obchodní strategii, víc než na tradiční sladkosti se chce soustředit na kávu, balenou vodu a zdravou výživu. V USA prodalo Nestlé na začátku letošního roku svůj byznys se sladkostmi italské společnosti Ferrero.