Tradičně vysoký růst v březnu zaznamenal prodej zboží přes internet, meziročně téměř o 15 procent. Na druhou stranu se v březnu méně prodávaly počítače a slabší byly i tržby s oděvy a obuví.

„Letošní březen byl ovlivněn velikonočními svátky. To je také hlavní důvod, proč v březnu došlo k výraznému meziročnímu růstu prodeje potravin, a to o osm procent,” řekl Novinkám analytik společnosti Akcenta Miroslav Novák.

„Silná čísla z maloobchodu v prvním čtvrtletí letošního roku rozhodně nejsou překvapivá. Rekordně nízká nezaměstnanost, vysoká spotřebitelská důvěra a téměř dvouciferný růst mezd - to vše jsou faktory, které se výsledně promítají do větší ochoty spotřebitelů utrácet,” dodal.

Tržby za prodej a opravy motorových vozidel, které statistici počítají zvlášť, vzrostly v březnu o 5,7 procenta.

„Předpokládáme, že maloobchod má ještě další silné či rekordní měsíce před sebou,“ odhaduje ekonom ČSOB Petr Dufek. Spotřeba domácností, kterou zčásti maloobchod odráží, je podle něj jasným motorem poptávkové strany ekonomiky, a bude se tak letos asi největší měrou podílet na ekonomickém růstu.