Nestlé, která je největším výrobcem balených potravin na světě, mezi důvody prodeje uvedla slabší pozici v oblasti cukrářských výrobků v USA, kde v ziskových maržích zaostávala za konkurenty jako Hershey, Mars nebo Lindt.

Italská rodinná firma Ferrero, výrobce pomazánek Nutella a pralinek Ferrero Rocher se díky transakci stane třetím největším výrobcem čokolád v USA i na světě, uvedla Reuters s odkazem na analýzu výzkumné společnosti Euromonitor International.

Přednost dostane voda a káva

Nestlé začala prodávat mléčné čokolády v roce 1880, v poslední době se ale víc zaměřuje na výrobky z oblasti zdravé výživy, minulý měsíc koupila výrobce vitamínu Atrium za 2,3 miliardy dolarů a uchází se o koupi divize vitamínů a výživových doplňků od německé firmy Merck.

Čokoládové tyčinky od Nestlé jako jsou Butterfinger nebo Crunch se v poslední době obtížněji prosazují vůči konkurenci zdravějších müsli tyčinek nebo prémiových čokolád jako Lindt, píše agentura. Minulý týden Nestlé oznámilo, že prodá australskou značku čokoládových tyčinek Violet Crumble.

Mimo USA se Nestlé svých aktivit v oblasti sladkostí zatím vzdávat nehodlá, změna trendu pod novým šéfem Markem Schneiderem je ale zřejmá. V čele Nestlé je krátce přes rok, dříve působil právě v oblasti péče o zdraví

„Tento krok umožní Nestlé investovat a inovovat v řadě oblastí, kde v budoucnosti očekáváme silný růst a kde držíme vedoucí pozice, například v balené vodě, kávě, mražených potravinách či kojenecké výživě,” uvedl Schneider k prodeji v USA.