„Vzhledem ke zvýšenému počtu přepravovaných zásilek tedy může docházet i k prodloužení jejich dodací doby. Česká pošta však dělá vše pro to, aby byla co nejkratší. Ať už přijímáním brigádníků či vzájemnými výpomocemi zaměstnanců napříč celým podnikem,” řekl Ivo Vysoudil z tiskového oddělení České pošty.

Podnik od září začal nabírat zhruba 3000 brigádníků a posílil počty zaměstnanců na přepážkách včetně víkendového provozu.

Pošta loni v největší špičce 19. prosince odbavila 328 700 balíků, letos tento výsledek překonala o 13 000 kusů již 20. listopadu. V běžném dni, například v květnu, doručuje denně kolem 152 000 balíků.

Kurýrní služba DPD zaznamenala v posledních dnech vysoký příliv nových zákazníků kvůli problémům s doručováním u jiných firem. Kvůli obavám z přetížení své sítě se ale rozhodla nové klienty nepřijímat. U těch stávajících přestala přijímat platby v hotovosti a přešla pouze na placení bankovním převodem. To má usnadnit celý proces na výdejních místech na depech.

E-shopy letos čekají rekordní vánoční tržby až 38 miliard korun. Posledním dnem, kdy je možné objednat zboží z e-shopu, aby dorazilo do Štědrého dne, je pondělí 18. prosince. Při objednávce v tento den garantuje doručení 90 procent internetových obchodů. O den později slibuje včasné dodání 74 procent e-shopů. Vyplývá to z údajů srovnávače cen Heureka.cz.

Srovnávač Zboží.cz navíc od prosince zavedl novou službu, díky níž uživatelé naleznou u jednotlivých nabídek také informace o dostupnosti. Pokud je možné zboží dodat do Vánoc, bude se u něj zobrazovat ikonka zabaleného dárku. [celá zpráva]