Při testech samořízených aut, které se uskutečnily už v roce 2013 a nahrávaly se na video, lidé v rychlosti 90 km/h usínali, nebo si hráli s mobilními telefony, ženy se věnovaly líčení. V autech tehdy byli zaměstnanci Googlu. Společnost výsledky testů představila až nyní, aby mimo jiné zdůvodnila fakt, proč v samořízených autech nepočítá s volantem.

„Co jsme zjistili, nás docela vyděsilo,“ řekl novinářům John Krafcik, šéf divize samořízených aut Waymo. „Těžko by mohli převzít řízení, protože ztratili přehled o situaci,“ dodal. Nechat řidiče převzít řízení po zaznění alarmu, je podle firmy nebezpečné. Technologie se má proto starat o veškeré řízení a lidé budou jen pasažéři, rozhodla společnost.

V budoucnosti se na silnicích lidé setkají zřejmě s neobvyklými pohledy. Například samořízená elektrická dodávka od Volkswagenu počítá s tím, že lze sedadla vpředu otočit, aby se cestující mohli společně bavit. Zavádění samořízených aut do provozu je otázkou let nejen kvůli dotažení technologie, ale i řešení právních otázek a pravidel bezpečnosti provozu.

Google v současnosti pracuje na technologii pro samořízená nákladní auta či prostředky hromadné dopravy, uzavírá Reuters.