„Od června do září zákazníci O2, kteří vycestovali v rámci Evropy, provolali dvakrát více minut a spotřebovali sedmkrát více dat než loni. Kvůli tomuto nárůstu musíme strpět vyšší související náklady v celkové výši stovek milionů korun, které musíme platit zahraničním operátorům a které zároveň nemáme možnost plně naúčtovat do našich výnosů," uvedl finanční ředitel O2 Tomáš Kouřil.

Takový vývoj je v souladu se závěry analýzy ČTÚ, která uvádí, že nová regulace roamingu může mít negativní dopad do hospodaření operátorů nebo může v budoucnu vést ke zvýšení vnitrostátních cen.

Vyšší náklady spojené s roamingem se O2 dařilo kompenzovat vyššími příjmy z tradičních růstových oblastí, mezi které patří mobilní data a placená televize, a nově i prodejem finančních služeb, které letos generovaly výnosy téměř 130 milionů korun.

Výnosy mobilního segmentu vzrostly o 3,5 procenta na 14,8 miliardy Kč. Celkový počet mobilních zákazníků se na konci září pohyboval kolem 4,917 milionu, což je stejně jako před rokem. Počet zákazníků smluvních služeb se zvýšil o 1,6 procenta na 3,383 milionu. Už 61 procent telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení a 42 procent podporuje technologii 4G LTE.

Výnosy v segmentu pevných linek klesly o 6,9 procenta na osm miliard korun, růstovou oblastí nadále zůstávají výnosy z O2 TV. Počet zákazníků O2 TV se meziročně zvýšil o 4,5 procenta na 230 000, k tomu navíc 35 000 domácností službu využívá na více televizích najednou.

Počet zákazníků služby Internet na doma bez ohledu na použitou technologii dosáhl 771 000, počet zákazníků pevného internetu xDSL se snížil o čtyři procenta na 742 000. Počet rychlejších přípojek pevného internetu VDSL se zvýšil o desetinu na 528 000. Počet pevných hlasových linek klesl o 13 procent na 635 000.

Na Slovensku stouply celkové provozní výnosy o šest procent na 5,23 miliardy Kč. Počet mobilních zákazníků na Slovensku vzrostl o 2,8 procenta na 1,916 milionu, z toho počet zákazníků smluvních služeb se zvýšil o 6,9 procenta na 1,118 milionu.

Majoritním vlastníkem O2 je s více než 80procentním podílem skupina PPF. Zbytek akcií se volně obchoduje na trhu.