Hlavní obsah

Řidičům se otevřela D8 přes České středohoří bez omezení

Právo, Karel Otcovský

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Zhruba dvoukilometrové omezení provozu na dálnici D8 v úseku přes České středohoří ve středu odpoledne skončilo. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pustilo vozidla na oba mosty prackovické estakády.

Foto: Karel Otcovský, Právo

Omezení na D8 u prackovické estakády skončilo

Článek

Kvůli nestabilitě podloží zde byl provoz sveden do jednoho dálničního pruhu od loňského prosince, kdy byla dálnice z Prahy do Ústí nad Labem a dál do Německa zprovozněna. O omezení rozhodlo ŘSD kvůli nestabilnímu podloží u prackovické estakády.

ŘSD úsek od té doby zpevňovalo 120 piloty a vysokotlakou injektáží betonu pod klíčovými body založení stavby.

„Rada geotechnického monitoringu potvrdila, že je prackovická estakáda na D8 již bezpečná pro provoz ve všech čtyřech pruzích,“ oznámil před časem ministr dopravy Dan Ťok (ANO).

Foto: Karel Otcovský, Právo

Další uzavírky kvůli zpevňování stavby čekají řidiče na jaře.

Další injektáže plánují silničáři realizovat na jaře, kvůli stavebním pracím bude střídavě uzavřen vždy jeden ze dvou mostů.

Stavba se prodražila

Nestabilita u estakády se poprvé ve větší míře ukázala loni v říjnu. Stavbaři museli kvůli propadu podpěry mostu rozebrat část dokončené dálnice a odtěžit desítky tisíc tun náspu. Součástí úpravy bylo vybudování šestnáctimetrové odvodňovací stěny a padesátimetrové kotvy.

Foto: Karel Otcovský, Právo

Stabilizace svahu u Prackovické estakády na D8

Dálnice D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa se dlouhodobě potýká s nestabilitou podloží. V červenci 2013 se po silných deštích utrhl svah u Litochovic na Litoměřicku. Sesuv zavalil rozestavěný úsek D8 v délce asi 200 metrů a poškodil i nedalekou železniční trať.

Stavba šestnáctikilometrového úseku dálnice přes České středohoří měla původně stát zhruba tři miliardy. Soutěž na zhotovitele byla s odstupem několika let vypsána na 9,9 miliardy korun. Nakonec však realizace vyšla na zhruba 16 miliard. Proč došlo k prodražení, má odhalit audit, po kterém volají politici.

Další komplikace na D8 čekají po následující dva roky na řidiče hned na výjezdu z Prahy. Dálnici u sjezdu na Zdiby opravuje firma Eurovia, hotovo by mělo být až v listopadu 2019.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám