Celková prodejní plocha supermarketů v Česku loni stoupla na 507 tisíc metrů čtverečních.

„Trh supermarketů v ČR se koncentruje do vlastnictví tří mezinárodních společností Ahold, REWE a Tesco Stores, navíc zde významně působí domácí družstevní síť COOP. V průběhu roku 2016 se v České republice zvýšil počet supermarketů o 11 prodejen a celková prodejní plocha supermarketů se navýšila o zhruba šest tisíc metrů čtverečních,” řekl Pavel Cabal z GfK.

Nejvíce supermarketů se nachází v Praze  - 154, nejmenší zastoupení mají naopak v Karlovarském kraji, kde jich je 14.

Přibývá i hypermarketů a diskontů

Na českém trhu jsou dále čtyři hypermarketové řetězce, a to Albert hypermarket, Globus, Kaufland a Tesco hypermarket. Celkem mají 317 prodejen s celkovou prodejní plochou 1,36 miliónu metrů čtverečních. Loni přibyly tři tyto prodejny, a to Kauflandu. Celková prodejní plocha hypermarketů se rozrostla o zhruba devět tisíc metrů čtverečních. Nejvíce hypermarketů je v Moravskoslezském kraji - 45, naopak nejméně jich má Liberecký kraj - 12.

Diskonty jsou v tuzemsku čtyři - COOP Diskont, Lidl, Norma a Penny Market. Dohromady provozovaly na konci roku 659 prodejen s celkovou prodejní plochou 497 tisíc metrů čtverečních. Mezi lety 2015 a 2016 stoupl počet diskontních prodejen v České republice o sedm a celková prodejní plocha se rozrostla o zhruba 10 tisíc metrů čtverečních. Největší celkovou rozlohu mají prodejny řetězce Lidl v těsném závěsu následuje Penny Market. Nejvíc diskontů je ve Středočeském kraji, celkem 91. Nejméně ve Zlínském kraji - 27.