Podíl rajčatové sušiny v kečupu musí být nejméně 7 procent, tento výrobek jí obsahoval 3,5 procenta.

„Jedná se tak o klamavé informování spotřebitele o parametru potraviny, který má zásadní vliv na její charakter,” uvedl Kopřiva. Spotřebitelé podle SZPI pod názvem kečup mohli očekávat výrobek s vyšším obsahem rajčat. Inspekce proto zahájí s Lidlem správní řízení o uložení pokuty.

Bohužel došlo k pochybení při výrobě etikety, na které byl použit nesprávný název. Nejedná se tedy o kvalitativní pochybení. Správné označení výrobku mělo být Rajčatová omáčka s kari.Zuzana Holá, mluvčí Lidlu

„Jedná se o případ, který byl řešen již koncem května. Výrobek Kania Curry Ketchup Mild jsme prodávali pouze v rámci akční nabídky,” uvedla mluvčí Lidlu Zuzana Holá na dotaz Novinek.

„Výrobek byl ihned stažen z prodeje. Bohužel došlo k pochybení při výrobě etikety, na které byl použit nesprávný název. Nejedná se tedy o kvalitativní pochybení. Správné označení výrobku mělo být Rajčatová omáčka s kari,” upřesnila.

S privátní značkou kečupu měl minulý týden problém Kaufland, který prodával kečup K-Classic Tomato rajčatový jemný, vyrobený v Polsku. Ač se na obale uvádělo, že na 100 gramů výrobku se použilo 205 gramů rajčat, ve skutečnosti to bylo jen 152 gramů. I s Kauflandem zahájila inspekce správní řízení.