Hlavní obsah

Termín úplného otevření D8 je stále ve hvězdách. U Prackovic stabilizují estakádu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Stavbaři zpevňují betonovou injektáží nestabilní část dálnice D8 přes České středohoří. Končí tím první etapa stabilizace, řekl v pátek mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Přesný termín, kdy bude dálnice plně otevřena, ale společnost říct nechce. Asi dvoukilometrový úsek u Prackovic je od loňského otevření sveden do jednoho dálničního pruhu.

Foto: Karel Otcovský, Právo

Na archivním snímku zátěžový test části estakády u Prackovic na D8

Článek

Prackovickou estakádu má stabilizovat 120 svázaných pilotů a řada dalších opatření. „V tuto chvíli finišujeme s vysokotlakými injektážemi pod klíčové body založení celé stavby, plus pod ty body dodatečného kotvení. Je to finále celé té etapy dodatečného kotvení,” uvedl Rýdl.

Podle něj hlavní prioritou není termín otevření, ale bezpečnost. „Po doporučení expertní komise chceme nechat dopravní režim tak, jak je, než budou zcela dokončeny práce. I v omezeném režimu se jezdí plynule, nedochází k žádným kolonám,” řekl již dříve Novinkám.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) nedávno naznačil, že D8 nebude v plném provozu otevřena ani v létě.

Dodatečné náklady šplhají ke čtvrt miliardě

Kolem nestabilního okolí má ŘSD stovku bodů, které se nepřetržitě monitorují. Žádné výkyvy v pohybech čidla podle ŘSD nezaznamenala. „Naprosto korespondují s odezvami prostředí na kroky, které děláme," uvedl mluvčí. Náklady na dodatečnou stabilizaci by měly dosáhnout 220 miliónů korun.

Foto: Karel Otcovský, Právo

Pracovník měří reakci estakády D8 na zátěžový test

ŘSD provoz omezilo na základě doporučení odborníků těsně před otevřením posledního úseku, když měření ukázalo lokální posuny v podloží pravého jízdního pruhu. Doprava je do jednoho dálničního pruhu svedená asi na dvoukilometrovém úseku.

Nestabilita u estakády se poprvé ve větší míře ukázala loni v říjnu. Stavbaři museli kvůli propadu podpěry mostu rozebrat část dokončené dálnice a odtěžit desítky tisíc tun náspu. Součástí úpravy bylo vybudování šestnáctimetrové odvodňovací stěny a padesátimetrové kotvy. ŘSD monitoruje dálnici i její okolí sondami, výstupy z nich má každou hodinu.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám