Oproti loňsku vzrostly tržby za potraviny o 4,3 procenta a nepotravinářské zboží o 2,6 procenta, zatímco tržby z prodeje pohonných hmot klesly téměř o procento. Jako v předchozích měsících nejvyšší tempo růstu vykázal zásilkový a internetový prodej s nárůstem 20,9 procenta.

Mírně rostly tržby z prodeje elektroniky a módy, oproti loňskému dubnu klesly tržby za léky a zdravotnické výrobky a výrobky pro domácnosti.

„Při letmém pohledu na dubnová data se může zdát, že maloobchodní tržby zpomalují, ve skutečnosti byl však letošní duben specifickým měsícem. V první řadě měl jen osmnáct pracovních dnů oproti loňským jednadvaceti. Další zkreslení přišlo ze strany Velikonoc, které byly letos v dubnu, zatímco loni v březnu,” upozornil ekonom společnosti Akcenta Miroslav Novák.

Podle analytika ING Jakuba Seidlera růstu tržeb pomáhá nízká nezaměstnanost a postupný růst mezd. „Z toho titulu by tak měl zůstat růst maloobchodu v letošním roce silný, a to kolem pěti procent. Ve srovnání s průměrem EU tak půjde zhruba o dvojnásobné tempo růstu,” řekl Seidler.