„Nákup zboží ve slevě je pro českého spotřebitele stále atraktivní. Česká obchodní inspekce však doporučuje, především kupujícím v obchodních řetězcích, kde často probíhají celoroční výprodeje, pečlivě si kontrolovat, zda avizovaná cena na letáku nebo v regálu odpovídá ceně účtované,“ říká k problematice ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Podle inspekce se v této oblasti situace oproti roku 2015 nezlepšila. Procento pochybení zůstalo na stejné úrovni. I nadále se inspektoři nejčastěji setkávali s tím, že prodávající neinformovali spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb v souladu s cenovými předpisy, zejména ho pak neseznámili s konečnou cenou, tedy cenou po slevě. S tímto pochybením se kontroloři setkali v 893 případech. V 610 případech šlo o porušení zásady poctivosti prodeje.

Na dotaz Novinek ČOI upřesnila, že nejvíce pokut dostal loni řetězec Penny Market, celkem šlo o 41 pokut za 5,19 miliónu korun. Aholdu inspektoři uložili 39 pokut dohromady za 4,48 miliónu.

Například v prodejně Penny Market v Nýřanech měli u tablet na praní Ariel na regálu uvedenou prodejní cenu 169 korun, účtována ale byla původní cena 236 korun s rozdílem 67 korun v neprospěch spotřebitele. Podobných pochybení byla v prodejnách řetězce celá řada, šlo o rozdíly korun či desetikorun.