„Akce nové administrativy v této oblasti nám rozhodně nepomáhají,“ nechal se slyšet Sorenson. „Není o tom pochyb. Nelze očekávat, že by se z nich vyklubaly dobré zprávy,“ dodal.

Nejde jen o turisty, zdůraznil Sorenson. Z důvodu nejistoty kolem omezení vstupu do USA si podle něj pořadatelé konferencí a firemních akcí častěji vybírají jiné destinace. Údajně ví minimálně o několika případech, kdy si firmy pro uspořádání mítinku zvolily raději Kanadu než USA.

„Snažíme se vládu povzbudit k tomu, aby řekla: Ačkoliv pracujeme na tématech jako bezpečnost, rozhodně chceme dát najevo, že vítáme celý svět, a povzbudit cestování,“ uvedl Sorenson.

„V každém případě tento hlas v tuto chvíli není příliš slyšet, nicméně na tom budeme i nadále pracovat,“ dodal.

Příjmy ve výši 1,5 biliónu dolarů (37,6 biliónu korun) v sektoru cestovního ruchu tvořily v loňském roce 8,5 procenta amerického hrubého národního produktu (HDP). Podle Světové rady pro cestování a turistiku (WTTC) růst amerického turistického průmyslu v letošním roce oproti minulému roku zpomalí o půl procentního bodu na 2,3 procenta. V lednu se tržby v této oblasti meziročně snížily o jedno procento.