V účetním období 2015/2016 otevřel Kaufland čtyři nové obchody. „Společnost předpokládá v následujícím období rozvoj obchodních aktivit přibližně stejným tempem jako v předcházejícím období,” uvádí zpráva.

Miliardových zisků dosáhly v Česku i řetězce Lidl nebo Tesco, navzdory konkurenci a záplavě slevových akcí. V akcích se loni prodalo podle studie společnosti Nielsen již 57 procent hlavních potravin, což je nárůst o jeden procentní bod proti předcházejícímu roku. [celá zpráva]

Kaufland, který stejně jako Lidl patří do německé maloobchodní skupiny Lidl & Schwarz-Gruppe, vstoupil na tuzemský trh v roce 1998. Nyní zaměstnává v ČR téměř 12 tisíc zaměstnanců. Kaufland je podle tržeb největší maloobchodní společnost v Česku.

Výsledky největších obchodních řetězců v Česku
ObchodTržby v mld. KčZisk/ztráta v mil. KčÚčetní období
Kaufland58,32090 (před zdaněním)2015–2016
Ahold48,3/–1238/*2015 /2014 + 2015/
Tesco43,633003/2015–2/2016
Lidl38,34032 (před zdaněním)3/2015–2/2016
Penny Market32,14152015
Makro30,1127610/2014–9/2015
Geco30,03672015
COOP27,3--2015
Globus22,83657/2015–6/2016
Billa21,63612015
Alza.cz17,4568**2016
Zdroj: ČTK
* Ahold zveřejnil výsledky za 24 měsíců od ledna 2014 do prosince 2015
** 2015