Podle ministra dopravy ale nepřítomnost lidí z Grandi Stazioni znamená, že si vlastní vinu uvědomují. Firma měla podle Ťoka 13 let na to, aby nádraží opravila, což se nestalo.

KOMENTÁŘ DNE:
Selhání konzervativců – Konzervativci v Evropě i USA
v současnosti houfně přebíhají k nacionalistickému populismu, všímá si v komentáři Jiří Pehe. Čtěte zde >>

V pondělí se tak stane správcem nádraží Správa železniční cesty, uvedl Ťok. Správa nedávno převzala od Českých drah přes tisíc nádraží, dodal ministr. Je přesvědčen o tom, že se i o pražské hlavní nádraží řádně postará.

Věc může skončit u soudu

Grandi Stazioni měla mít nádraží pronajaté na dalších 30 let, pokud by do 16. října zvládla zrekonstruovat celý objekt. Firma již dříve uvedla, že pokud SŽDC společnost z objektu vypoví, bude požadovat 1,2 miliardy korun jako kompenzaci za rekonstrukci odbavovací haly a rovněž náhradu za ušlý zisk z dalších let provozu nádraží.

Správa železnic je naopak ochotna společnosti vyplatit částku, kterou prokazatelně na pražském hlavním nádraží prostavěla. Mimosoudní dohodu preferuje mimo jiné i její generální ředitel Pavel Surý. Nevyloučil ale, že celá věc skončí u soudu.

Grandi Stazioni do letošního června většinově vlastnily italské dráhy. Nově firmu vlastní francouzský investiční fond Antin a italská investorská skupina Borletti Group. Předloni česká pobočka Grandi Stazioni hospodařila se ziskem 54 miliónů korun při výnosech přesahujících 144 miliónů korun.