Přes protesty řady zemí Francie spustila ochranářská opatření, jejichž cílem může být vytlačení zahraničních dopravců z tamního trhu. První čeští řidiči kamiónů už byli pokutováni, neboť jim na území Francie nebyla vyplácena tamní minimální mzda. [celá zpráva]

„V silniční dopravě pracuje 170 tisíc zaměstnanců. Z nich 100 tisíců řidičů kamiónů se týká problém minimální mzdy v Německu, takzvaný MiLoG, a ve Francii, takzvaný Loi Macron, kde jsou pokutováni za to, že nedostávají tamní minimální mzdu, tak nás čeká řada problémů,” uvedl Pomajhlík.

Sobotka: Je to v neprospěch řidičů

Sobotka se domnívá, že opatření Německa a Francie poškozuje zaměstnance. „Je to v neprospěch řidičů. V okamžiku, kdy budou nuceni přecházet do pozice OSVČ, tak to samozřejmě snižuje jejich zabezpečení a snižuje jejich možnosti a práva vůči zaměstnavatelům," nechal se slyšet premiér. Na OSVČ se totiž opatření nevztahuje.

Podle Pomajhlíka je třeba, aby se vláda obracela na evropské instituce a žádala nápravu situace. „Tyto problémy musíme řešit s vládou. Je třeba z vládní úrovně obracet se na Brusel,” domnívá se.

Podle Sobotky vláda více než rok usiluje o to, aby Evropská komise rozhodla, zda jsou příslušné zákony v souladu s unijním právem.