Leo Express podnikatele Leoše Novotného, který provozuje černé vlaky v Česku a na Slovensku, dostane první tři vlaky v polovině roku 2018.

„Technologická řešení a spolehlivost CRRC vedly k vývoji zcela nové generace železničních jednotek, které kopírují potřeby zákazníků a technologický vývoj,“ řekl ředitel Leo Express Peter Köhler.

Nyní společnost provozuje pět souprav Flirt od švýcarského výrobce Stadler.

První smlouva v EU

Čínská CRRC patří s ročním obratem 30 miliard eur (810 miliard korun) mezi největší světové výrobce vlaků. Má 180 tisíc zaměstnanců. Pro CRRC jde o první smlouvu s dopravcem z Evropské unie.

„Jako globálního lídra mezi železničními výrobci nás velice těší oznámit první smlouvu v EU právě s Leo Expressem. Evropský trh pro nás představuje významnou obchodní příležitost. Investujeme velké prostředky do evropské expanze a těšíme se na spolupráci s Leo Expressem, která, věříme, bude první z mnoha dalších,“ uvedl za CRRC Qinghe Zhou.

Leo Express letos  snížil ztrátu na 67 miliónů korun ze 135 miliónů korun v roce 2014. Letos v pololetí firma hospodařila se ztrátou 31 miliónů korun. Od začátku fungování v roce 2013 se dopravce nedostal do zisku. Důvodem je především silná konkurence na hlavní trati Praha–Ostrava, kde mu konkurují státní České dráhy a soukromý RegioJet Radima Jančury.