Pokud ministerstvo dopravy stížnosti nevyhoví, může se firma s připomínkami proti regulérnosti výběrového řízení obrátit na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). To by znamenalo zdržení v přípravě tendru na provoz mýta po roce 2019.

Úkolem nového projektového manažera je zpracovat tarifní politiku, podle níž se nastaví budoucí mýtné sazby po roce 2019. Pomůže rovněž připravit zadávací podmínky technologicky neutrální soutěže, v níž stát vybere nový mýtný systém. Soutěž na nového provozovatele mýtného systému plánuje ministerstvo dopravy vypsat napřesrok v létě.

Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy (230 kilometrů). Za devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 70 miliard Kč, přičemž za rok 2015 to bylo 9,7 miliardy Kč. Do budoucna úřad prosazuje rozšíření zpoplatněných silnic na další část silnic prvních tříd. Jedná se rovněž o omezeném rozšíření i na vybrané úseky silnic druhé třídy s dostatečným kamiónovým provozem.

Hodnoticím kritériem pro výběr mýtného manažera byla ze 60 procent cena a ze 40 procent úroveň metodiky řízení projektu. Firma Deloitte Advisory předložila s cenou 30,4 miliónu korun bez DPH druhou nejnižší cenovou nabídku a podle ministerstva prokázala i nejlepší úroveň metodiky a znalost právních i technických aspektů mýtného systému. [celá zpráva]

Do soutěže se přihlásily i firmy KPMG ČR, Tempest Czech a advokátní kancelář Volopich, Tomšíček & spol, společnost BDO IT a Arthur D. Little.

Deloitte pomáhá s mýtem opakovaně

Společnost Deloitte ministerstvu dopravy v minulosti s mýtem pomáhala opakovaně. Vloni v říjnu zadal společnosti zakázku ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) bez výběrového řízení, následně plnění smlouvy antimonopolní úřad zastavil.

Tehdy Deloitte pomáhala ministerským úředníkům připravit výběrové řízení na tříletý provoz mýtných bran poté, co letos na konci roku vyprší smlouva se společností Kapsch. Zároveň měla pomoci dojednat i podmínky přechodu na nového provozovatele systému. Kvůli nedostatku času a komplikacím s převedením práv k systému od Kapsche na stát nakonec úřad prosadil prodloužení smlouvy s Kapschem do konce roku 2019.