Hlavní obsah

Home Credit vydělal 1,6 miliardy, dařilo se mu především v Asii

Právo, svj

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Skupina Home Credit, která patří do finančního impéria PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, vykázala za první pololetí letošního roku zisk 59,3 miliónu eur (1,6 miliardy Kč). Za prvních šest měsíců loňského roku byla skupina ve ztrátě 90 miliónů eur.

Foto: Home Credit, a.s.

Článek

Jak Home Credit oznámil v tiskové zprávě, tahounem zisku v letošním prvním pololetí byly rychle rostoucí trhy v Asii, především Čína a Vietnam. V Rusku se skupina navrátila k ziskovosti a v přetrvávajícím obtížném ekonomickém prostředí i tam začala postupně navyšovat objemy půjček občanům.

Z celkového zisku 59,3 miliónu eur za období leden až červen 2016, připadá 14,6 miliónu eur na první čtvrtletí, zatímco zlepšená výkonnost ve druhém čtvrtletí přidala dalších 44,7 miliónu eur. Podle mluvčího Home Creditu Milana Tománka tak jde již o čtvrté ziskové čtvrtletí v řadě poté, co makroekonomické a geopolitické turbulence v Rusku stáhly skupinu do červených čísel.

„Je skvělé, že úspěšné obchody v našich tradičních zemích nám umožňují zvyšovat zisk, ačkoliv současně masívně investujeme do nových trhů, jakými jsou Indie, Indonésie, Filipíny a USA. Nápomáhá tomu i stabilizace našeho byznysu v Rusku a návrat naší ruské banky k ziskovosti,“ komentoval výsledky akcionář a generální ředitel skupiny Home Credit Jiří Šmejc. V Asii se podle něj daří skupině držet vysoké tempo růstu nejen v Číně, ale i na všech ostatních trzích bez ohledu na jejich různou velikost.

Home Credit působí v odvětví spotřebitelského financování na 11 trzích v Evropě, Asii a v USA. V porovnání se stejným obdobím loňska navýšila skupina objem peněz poskytnutých lidem na nákup spotřebního zboží o 80 procent na 4,631 miliardy eur. Nejvíce rozpůjčovala v Číně, kde poptávka po penězích na spotřební zboží strmě rostla.

„Ve druhém pololetí budeme dále investovat do distribuční sítě a on-line infrastruktury, a také rozšiřovat klientskou bázi prostřednictvím půjček s nulovým úrokem. Tím chceme posilovat naši pozici největšího nebo druhého největšího hráče, kterou držíme na všech trzích, kde podnikáme,“ avizoval Šmejc.

Reklama

Výběr článků

Načítám