Hlavní obsah

Spor o mýtné: Ťok má dokázat, že se snaží zbavit závislosti na Kapschi

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) bude muset prokázat, že udělal vše pro to, aby stát zbavil v dalším pokračování výběru mýta závislosti na stávajícím provozovateli systému mýtných bran, společnosti Kapsch. Toto je zákonná podmínka, za které bude moci na pondělním zasedání vlády ministerstvo pro místní rozvoj souhlasit s prodloužením smlouvy s Kapschem, řekla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (za ANO).

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová

Článek

Právě souhlasem MMR, které má na starosti veřejné zakázky, podmiňuje hlasování o Ťokově návrhu koaliční ČSSD.

Ministerstvo dopravy navrhuje prodloužit smlouvu s Kapschem o tři roky a během této doby připravit otevřené výběrové řízení na nového provozovatele systému. Návrh na zadání šestimiliardové zakázky společnosti Kapsch bez soutěže ale vládě nedoporučily pracovní komise pro veřejné zakázky a informační technologie.

Ťok by měl na pondělní zasedání vlády přinést materiály, kterými prokáže, že úřad skutečně pracuje na přípravě výběrového řízení po roce 2019, kdy má vypršet prodloužená tříletá lhůta pro Kapsch, uvedla Šlechtová. Pokud se to ministerstvu dopravy prokázat nepodaří, nevidí důvod, proč by MMR mělo zamítavé stanovisko vlastní pracovní komise pro veřejné zakázky měnit.

Jde o miliardy do státního rozpočtu

Ministr vnitra a místopředseda ČSSD Milan Chovanec v pondělí řekl, že výběr kamiónového mýta od začátku příštího roku je ohrožený a chce vědět, jakou má ministerstvo dopravy záložní variantu. Podle ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) hledá ČSSD předvolební téma, aby zakryla problematickou kauzu reformy policie. [celá zpráva]

Desetiletá smlouva na správu mýtného systému vyprší na konci letošního roku. Snahu najít nového provozovatele prostřednictvím otevřené soutěže ministerstvo vzdalo na konci loňského roku s odůvodněním, že řádný tendr už není možné stihnout.

Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a na vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 70 miliard korun, přičemž za rok 2015 to bylo 9,7 miliardy korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám