Vyšetřovatelé se podle nejmenovaného úředníka ministerstva dopravy chtějí přesvědčit o pravdivosti tvrzení Suzuki. Nesprávné testování se mělo týkat 14 značkových modelů automobilky a 12 modelů prodávaných pod jinými značkami. [celá zpráva]

KOMENTÁŘE DNE:
Velké úkoly před novou vládou se Zemanem v zádech – Úlohu vlády Andreje Babiše ve vztahu k prezidentovi analyzuje Thomas Kulidakis. Čtěte zde >>

Očima Saši Mitrofanova: Střídání světů v premiérském křesle 

Suzuki je čtvrtým největším výrobcem aut v Japonsku. Nesprávné zkušební metody automobilka používala od roku 2010. Firma však uvedla, že čísla, která na základě nesprávných testů poskytovala, se příliš nelišila od správných údajů.

Suzuki se specializuje na miniauta, která mají obsah motoru do 660 kubických centimetrů. Ta jsou v Japonsku velmi oblíbená kvůli daňovým úlevám a lepším podmínkám při parkování. Suzuki ovládá v Japonsku zhruba třetinu trhu s miniauty.

První se přiznala Mitsubishi

Podobný skandál už otřásl menším rivalem Mitsubishi Motors, což japonské úřady přinutilo nařídit všem tamním automobilkám, aby přezkoumaly metody testování spotřeby paliva.

Mitsubishi v dubnu přiznala, že její zaměstnanci u některých modelů manipulovali s testy spotřeby pohonných hmot a nadhodnocovali efektivitu využití paliva. Metody testování spotřeby, které odporují japonským předpisům, prý firma používala od roku 1991.

Regulátoři po celém světě zaměřili pozornost na emise a spotřebu již loni na podzim, když německý koncern Volkswagen přiznal, že milióny jeho aut mají nainstalovaný software, který má výsledky naměřených hodnot upravovat.