Firma loni zaznamenala růst případů likvidace škod o 12 procent na téměř 469 tisíc.

Nejvyšší průměrná škoda při haváriích v loňském roce vznikala u vozidel Jaguar S -Type, kde činila 214 600 korun, následovalo Audi R8 s částkou 184 000 korun a Mercedes-Benz CLK se 163 800 korunami.

Naopak nejnižší průměrná škoda byla u vozidel Renault Mégane (11 100 Kč), Hyundai Accent (12 000 Kč) a starších modelů Škoda řady 105 - 135 (12 600 Kč).

Nejčastěji loni bouraly vozy Škoda Octavia, na které připadá 13 procent pojistných případů, a Škoda Fabia se sedmi procenty. Tyto vozy patří současně mezi nejrozšířenější na českých silnicích.

„Nejotloukanějším” modelem je s velkým náskokem Škoda Octavia druhé generace z let 2004 až 2013, která figurovala ve 34 929 případech (7,5 procenta) oprav s průměrnou škodou 30 222 korun.

Následovala první generace vozů Škoda Fabia z let 1999 až 2008 s 15 000 případy (3,2 procenta) a škodou 22 500 Kč a trojici největších smolařů uzavírala první generace aut Škoda Octavia z let 1997 až 2004 se 13 700 případy (2,9 procenta) a škodou 25 300 Kč.

V žebříčku nejčastěji bouraných dílů je na prvním místě jednoznačně kryt předního nárazníku opět u Škody Octavia druhé generace (6092 případů) a také u Škody Fabia první generace (4520 případů), následovaný krytem zadního nárazníku opět u modelu Škoda Octavia druhé generace (3979 případů).