Do konce ledna mají vysoce postavení vedoucí pracovníci nakoupit televize, pračky či jiné výrobky vlastní značky za 200 tisíc jenů (41 tisíc korun). Střední management by měl za toto zboží utratit 100 tisíc jenů (20 tisíc korun) a řadoví zaměstnanci 50 tisíc jenů (víc než 10 tisíc korun).

Jako první na tento postup upozornil japonský deník Yomiuri. Sharp podle FT uvedené cíle potvrdil, trvá však na tom, že jsou dobrovolné.

Průměrná hrubá mzda zhruba 17 500 zaměstnanců společnosti Sharp v Japonsku činí 600 tisíc jenů měsíčně (přes 120 tisíc korun). Odbory firmy nechtěly záležitost komentovat.

Objednávky přes intranet

Zboží mají zaměstnanci objednávat před intranet firmy a získají na něj dvouprocentní slevu. Zatímco řadovému zaměstnanci stačí ke splnění doporučení pořídit novou ledničku, vrcholový manažer by měl koupit alespoň špičkovou 80palcovou televizi a k ní navíc pračku.

Sharp není prvním výrobcem elektroniky, který se v těžkých časech uchýlil k těmto metodám. Některé firmy takto třeba ve výrobcích vyplácely prémie. Dnes už nezvyklá strategie ale podle listu dokládá rozsah problémů, se kterými se Sharp potýká.

Firma v prvním pololetí prodělala 83,6 miliardy jenů (17 miliard Kč), a to mimo jiné kvůli klesajícím cenám LCD displejů pro chytré mobilní telefony. Firmu museli před krachem za poslední tři roky dvakrát zachraňovat její věřitelé. Společnost se v reakci na ztráty rozhodla zrušit tisíce pracovních míst. Stáhla se rovněž ze severoamerického trhu s televizory a vydala nové akcie v hodnotě 225 miliard jenů, aby zlepšila svou finanční situaci.