Vedle adresy http://go.skoda.eu/servisakce lze vůz prověřit i na stránce http://www.skoda-auto.cz v levém menu pod záložkou „Ověření softwaru naftových motorů“. Dotaz mohou vznést majitelé naftových vozů i na bezplatnou infolinku 800 600 000.

Bude-li se problém týkat zadaného vozidla, nabídne stránka zákazníkovi možnost kontaktování smluvního partnera Škody nebo infolinky.

Společnost již dříve oznámila, že problematický dieselový motor koncernu VW s typovým označením EA 189 namontovala do 1,2 miliónu vozů. Jde o tří- a čtyřválcové motory se zdvihovými objemy 1,2, 1,6 a 2,0 litru s emisní normou Euro 5. Dodávala je do modelu Fabia II (v letech 2009 až 2014), Roomster (2009 až 2015), Rapid (2011 až 2015), Yeti (2009 až 2015), Octavia II (2009 až 2013) a Superb II (2009 až 2013). Do stávajících modelů v Evropě již Škoda tyto motory nemontuje.

S řešením problému pro majitele dotčených aut má automobilka přijít během října. Z mateřského koncernu již uniklo, že ve hře je několik možností řešení. Ta spočívají v aktualizaci špatného softwaru nebo zabudování většího katalyzátoru. V krajním případě by ale výrobce mohl měnit celý vůz, uvedla s odkazem na své zdroje agentura Bloomberg.