Hlavní obsah

Největší americký operátor Verizon koupí AOL za 4,4 miliardy dolarů

Americká telekomunikační společnost Verizon Communications koupí za zhruba 4,4 miliardy dolarů (107,2 miliardy korun) mediální a internetovou firmu AOL. Akvizice je součástí plánu Verizonu posílit si aktivity v oblasti mobilního videa a reklamy.

Foto: Profimedia.cz

Logo AOL

Článek

Verizon nabídl za jednu akcii AOL 50 dolarů, což ve srovnání s pondělní závěrečnou cenou akcií na burze představuje prémii 17,4 procenta.

Transakce by měla být dokončena letos v létě a společnost AOL se pak stane plně vlastněnou dceřinou firmou Verizonu. Díky akvizici tak Verizon získá napojení na pokročilé technologie AOL zaměřené na prodej reklamy a poskytování vysoce kvalitního internetového videa.

Mobilní trh v USA je nasycený a operátoři jako je Verizon, AT a Sprint bojují o to, jak si zvýšit tržní podíl na úkor konkurence, poznamenal ekonomický list The Wall Street Journal. Nabídka digitálního videa prostřednictvím mobilního připojení představuje pro Verizon v příštích letech jeden ze způsobů růstu. Verizon loni vykázal zisk 12 miliard dolarů při tržbách 127 miliard dolarů.

Verizon již dříve uvedl, že plánuje letos v létě spustit videoslužbu zaměřenou na mobilní přístroje. Firma ale zatím neposkytla žádné další podrobnosti s výjimkou toho, že nabídne jak placené služby, tak služby zdarma podpořené reklamou. Nemá prý v úmyslu snažit se kopírovat tradiční televizi.

Společnost AOL v loňském roce vytvořila zisk 126 miliónů USD, tržby činily 2,5 miliardy USD. Firma roste v těch oblastech podnikání, které pomáhají dalším firmám při prodeji reklamy. Vlastní také internetové stránky Huffington Post nebo TechCrunch.

Reklama

Výběr článků

Načítám