Z dosavadních 41 IC vlaků pojede týdně jen 25 spojů.

„Komerční IC vlaky vtahuje soukromý dopravce do nesmyslné cenové války, která je v rozporu se všemi pravidly ekonomického chování. Nemá smysl vést boj, který nemá vítěze. Nelze soupeřit s někým, kdo sníží ceny na polovinu,“ uvedl Gábor.

Cenová válka povede podle představitele státní společnosti k vysokým ztrátám u všech dopravců. Mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj ale řekl, že s cenovou válkou přišla právě ZSSK. "Slovenské dráhy nejenže cenu snížily, ale dokonce některým cestujícím zpětně vracely celé jízdné," poznamenal Ondrůj.

IC spoje provozuje státní dopravce na trati mezi Bratislavou a Košicemi na vlastní komerční riziko. Spoje IC prodělali loni podle předběžných odhadů 1,3 miliónu eur (přes 35 miliónů Kč). Spoje tak byly ztrátové i v době, kdy jízdenka stála i přes 20 euro. Dnes je cena jízdenky zhruba poloviční.

Z Bratislavy do Košic za devět euro

RegioJet jízdu expresním spojem na 445 kilometrů dlouhé trati spojující největší slovenská města nabízí pro dospělé od devíti eur (245 korun). Státní dopravce po příchodu konkurence také snížil ceny jízdenek při nákupu přes internet a zavedl další novinky, kterými chtěl udržet počet cestujících IC ve vlacích. To se firmě ale nepodařilo, v jednotlivých měsících letošního roku počet pasažérů v IC vlacích proti plánu společnosti podle Gábora klesl o 15 až 28 procent.

Na spoje IC se nevztahuje nařízení vlády o bezplatné přepravě důchodců, dětí a studentů. Slovenská vláda zavedla pro tyto kategorie cestujících bezplatné cestování vlaky od 17. listopadu 2014.