„Letos již očekáváme, že samotné prodejny Spar a Interspar budou mírně ziskové, ale již v roce 2016 se jejich plná ziskovost promítne do celkových výsledků společnosti,“ uvedl Lauridsen. Transformace obchodů na Alberty bude podle původního plánu firmy stát 51 miliónů eur (zhruba 1,4 miliardy korun).

Antimonopolní úřad loni transakci schválil za předpokladu, že Ahold prodá pět prodejen v České Lípě, Litoměřicích, Táboře a Třebíči. Firma o prodeji obchodů stále vyjednává s možnými kupci. Albert letos otevřel dvě nové prodejny a na konci března otevře hypermarket v Kladně. Celkem tak společnost nyní provozuje v ČR 334 prodejen.

Češi milují nakupování v akcích

Přestože se v Česku zlepšuje ekonomická situace, nezaměstnanost klesá a zvyšuje se chuť zákazníků nakupovat, zaměření českých spotřebitelů na cenu je podle Lauridsena stále patrnější. „Konkurence v cenách je nejtvrdší, jaká kdy byla,“ dodal.

V akčních slevách se nyní podle něj prodá v Albertu více než třetina veškerého rychloobrátkového zboží. „Albert má typicky menší podíl zboží ve slevových akcích než zbytek trhu. Nejsme tedy řetězec, který vede v počtech promočních akcí. Ale zboží v akčních slevách nabízíme stále více a více, protože je to součást zdejšího trhu,“ uvedl ředitel.

Tržby loni rostly

V Česku firma stále hledá další obchodní příležitosti. Primárně se sice podle ředitele věnuje dokončení akvizice a růstu stávajícího podnikání, pokud se ale naskytne vhodná příležitost k rozšíření podnikání, chce ji využít. Podle Lauridsena se ale Ahold již stal tak velkou společností na českém maloobchodním trhu, že by s další případnou velkou akvizicí zřejmě nesouhlasil antimonopolní úřad. Spuštění internetového obchodu Ahold v Česku neodmítá, ale přesný termín neuvedl.

Společnost Ahold provozující obchody Albert a Interspar v Česku loni zvýšila tržby o 5,3 procenta na 1,52 miliardy eur (41,6 mld. Kč). Tržby za poslední loňské čtvrtletí stouply meziročně o 32,6 procenta na 433 miliónů eur díky začlenění 49 odkoupených prodejen Interspar.