Technici ze sviadnovského závodu se postarají o přípravu výrobní dokumentace k lodním sloupovým jeřábům.

„Předpokládáme, že naši zaměstnanci stráví na tomto projektu přibližně 23 tisíc hodin práce,“ přiblížil rozsah zakázky pro český Huisman vedoucí strojní konstrukce Robert Muroň s tím, že pro závod je zakázka prestižní.

Novými rekordmany mezi lodními sloupovými jeřáby se po dokončení v roce 2017 stanou dva jeřáby, každý s nosností 10 tisíc tun a výškou 153 metrů. Předchozí rekordman, jeřáb vysoký 82 metrů s nosností pět tisíc tun z roku 2011 nosil také nálepku Huismanu. Sviadnovská firma tehdy dodala pro jeho zkonstruování stovky důležitých dílů.

Samotný výložník jeřábu bude mít 1800 tun, celková hmotnost použitých lan pro operace jeřábu se odhaduje přes 800 tun a maximální operační rádius má být 48 metrů. Světovým unikátem budou nejen rozměry jeřábů, ale také ložisko jeho hlavního podstavce, které bude mít v průměru 32 metrů. To navrhne a vyrobí Huisman sám, protože nikdo jiný na světě není schopen takto rozměrné ložisko vyrobit. Domovským typem plavidla pro dvojici největších lodních jeřábů se stane částečně ponorné pontonové plavidlo společnosti Heerema.