Hlavní obsah

Obchody Interspar se do půl roku přejmenují na Albert, říká šéf Aholdu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Padesát obchodů Interspar v Česku by se do půl roku mělo přejmenovat na Albert. K zisku by se zatím ztrátové prodejny mohly dostat v průběhu dvou let, sdělil generální ředitel tuzemské divize Aholdu Jesper Lauridsen.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Ahold v úterý oznámil, že za zhruba 5,2 miliardy korun převezme v Česku síť prodejen Interspar. Pokud transakci schválí antimonopolní úřad, stane se značka jedničkou na tuzemském trhu rychloobrátkového zboží. [celá zpráva]

„Naše základní strategie pro každou zemi, ve které působíme, je postavena na vybudování pevné a bezpečné tržní pozice. V České republice se tento úkol ukázal být velice těžký. Proto se nyní z této země stahujeme. Těší nás, že podnik stejně jako naše spolupracovníky můžeme předat do dobrých rukou,“ sdělil k prodeji Rudolf Staudinger, člen představenstva SPAR zodpovědný za zahraniční obchod.

„Na maloobchodním trhu je nejdůležitější velikost, a Interspar byl příliš malý. Tento problém by se vyřešil, pokud se stane součástí sítě značky Albert. Naše plány počítají s tím, že do dvou let by se obchody Interspar mohly stát ziskovými,“ uvedl Lauridsen.

Zachování toho nejlepšího z obou značek

Po dokončení akvizice by firma Ahold měla mít celkem 334 obchodů. „V minulém roce jsme otevřeli několik nových prodejen Albert, letos to plánujeme také a budeme v tomto trendu pokračovat,” doplnil Lauridsen.

Prodejny Interspar by se tak do šesti měsíců měly přejmenovat na Albert. „Ale vybereme oddělení, v nichž jsou obchody Interspar silné, a ty měnit nebudeme. Chceme zachovat to nejlepší z obou značek,“ řekl Lauridsen.

Prvotní investice do Intersparu podle něj dosáhne 50 miliónů eur (asi 1,35 miliardy korun). Zda si Ahold ponechá všech 4684 stávajících zaměstnanců Intersparu, je podle Lauridsena předčasné spekulovat. Tržní podíl obchodů Albert je nyní podle společnosti AC Nielsen 17 procent.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám