Podle zdroje Die Welt se dráhy rozhodly vyřadit MSD ze všech výběrových řízení na dodávky kolejí. „Tím pádem už tento podnik není dodavatelem kolejí pro Deutsche Bahn. Je to drastický krok, ale nevidíme k němu žádnou alternativu,“ řekl listu pod podmínkou anonymity jeden z manažerů německé železniční společnosti.

„Klademe velký důraz na to, abychom spolupracovali se spolehlivými dodavateli. V případě Moravie ale tento předpoklad už není naplněn,“ řekl dále zástupce DB. „Podnik, u kterého bylo pravomocně prokázáno zapojení do kartelu dodavatelů kolejí, a který se přesto nepodílí na odškodnění, není spolehlivým partnerem,“ dodal.

Ocelářské společnosti se podle německého antimonopolního úřadu dohadovaly na cenách, aby získaly výhodu na úkor DB. Úřad proto letos v červenci uložil pěti firmám pokuty za účast v kartelu, jejich celková výše byla 134,5 miliónu eur (dnes 3,7 miliardy korun). Na MSD připadlo zaplacení deseti miliónů eur (274 miliónů korun).

Německá dcera české společnosti pokutu zaplatila, nynější spor s DB se ale vede o odškodnění pro železniční společnost. Dráhy už loni v prosinci podaly žalobu u soudu ve Frankfurtu, v níž žádají po členech kartelu celkem 550 miliónů eur (15 miliard korun). Soud ve věci zatím nerozhodl. Německá ocelářská firma ThyssenKrupp ale i bez soudního rozhodnutí v listopadu oznámila, že DB zaplatí odškodné 150 miliónů eur (4,1 miliardy korun).