Kontrakt pro londýnské metro je celkem na 107 eskalátorů, je dlouhodobý a zakázka skončí v roce 2022.

„Letos jsme začali s prvními čtyřmi eskalátory,“ uvedl Zeman. Podle něj výroba jednoho kusu zabere tři až pět měsíců. Životnost je dlouhá, některé komponenty v provozu vydrží až sto let. Největší objem prací na rekordní zakázce břeclavský podnik udělá v letech 2014 až 2016.

Pro metro ve Stockholmu firma vyrobí celkem 65 eskalátorů. Budou směřovat do dvou stanic podzemní dráhy. V obou případech jde o uzly metra švédského hlavního města. Objem tendru činí asi půl miliardy korun. Stavět je firma začne v prvním čtvrtletí letošního roku, kontrakt vyprší v roce 2016.

Podle Zemana se bude Otis, který se zaměřuje na výrobu výtahů a eskalátorů, snažit obě zakázky zvládnout při současném počtu zaměstnanců. Nábory nových dělníků ale nevyloučil. Pro Otis v Česku pracuje kolem 700 lidí, polovina z toho jsou dělníci. Výrobní závod v Břeclavi má 330 zaměstnanců. Jinde v České republice má Otis servisní střediska.

Většina výrobků míří za hranice

Až 90 procent výrobků z břeclavského závodu směřuje na export. „V Česku trh stagnuje, tak jako celé stavebnictví, klesá nám odbyt jak ve výstavbě nových věcí, tak v modernizacích,“ uvedl Zeman.

Eskalátory firmy podle něj v ČR směřují převážně do obchodních center. Také v oblasti modernizací výtahů se závod orientuje především na zahraničí. Zakázky má například ve Švýcarsku, Rakousku nebo Německu.