„Nyní se cestující z mobilního telefonu, tabletu nebo přenosného PC připojí na palubní portál, vyberou si z menu teplých jídel, zadají kontaktní e-mail a další potřebné údaje a už jen odešlou,“ upřesnil on-line objednávky Jan Valeš, ředitel pro obchod a marketing společnosti JLV, která pro ČD provozuje jídelní vozy.

Po doručení objednávky mohou cestující platit kartou nebo v hotovosti. Novou službu by měli přivítat například lidé, kteří cestují s velkými zavazadly a mají obavu je opustit.

„On-line objednávky zpříjemní cestování ale i těm, kteří si raději teplý pokrm vychutnají mimo prostor bistra nebo vyhrazené jídelní části soupravy,“ doplnil Valeš.

Pokud jde o konkurenci, tak vlaky Leo Expressu i RegioJetu nemají dostatečné zázemí pro přípravu teplých pokrmů a nedisponují ani speciálním jídelním vozem. Jak vyplývá z odhadů RegioJetu, je roznáška ekonomicky výhodnější. Dopravce prý za občerstvení utrží pětkrát tolik, než kdyby měl klasický jídelní vůz, připomněla ČTK.