Luxusní zboží zažívá boom především v rychle se rozvíjejících se ekonomikách, tedy v Číně a v Brazílii. Podle analytiků ze společnosti Boston Consulting Group (BCG) se ale více utrácí za zážitky, než za hmotný majetek. Podle ní růst útrat za zážitky rostl loni o padesát procent rychleji než útraty za zboží.

Mimořádně ale také roste zájem o umění. Právě umění a exotické dovolené představují polovinu trhu s luxusem v hodnotě 770 miliard dolarů.

Podle expertů trh s luxusem letos vzroste o sedm procent, i když v posledních dvou letech zbrzdil o 12 procent.

„Propast nerovnosti příjmů se rozšiřuje, což je nešťastné, ale výsledkem je každoroční nárůst milionářů,“ řekl Jean-Mare Bellaiche z BCG. Podle něj se na trhu s luxusním zbožím podílejí milionáři 45 procenty.

Otázkou ale je, zda i trh s luxusem nadále udrží své výjimečné postavení, když je Evropa v krizi a situace v USA je nadále vratká. Rozvíjející se trhy své zboží prodávají do vyspělých zemí. Zpomalil se kvůli tomu už i růst Číny.

Evropa je navíc oblastí, kde se vyrábí 70 procent luxusního zboží.