Dosud se pro pohon letadel používaly směsi biopaliv a klasických pohonných hmot - tedy hlavně kerosinu. Spalování biopaliva je však podle prvních testů o pět až deset procent úspornější než spalování kerosinu.

„Byli jsme překvapeni, že to má lepší spalování,“ přiznal šéf vývoje letounu Jean Botti. Další výhodou nového paliva je pak skutečnost, že jeho spalováním nevznikají škodlivé emise sloučenin dusíku a síry.

Podle Bottiho by nové palivo mohlo do budoucna nahradit nejen kerosin, ale i benzín. Zásoby ropy na zemi jsou omezené a palivo z řas by ji mohlo „perfektně nahradit“.

„Doufám, že vyvoláme efekt sněhové koule,“ uvedl Botti. Samozřejmě i produkce biopaliva vyžaduje své. Například aby bylo možné nahradit současnou světovou spotřebu kerosinu z 10 procent, musely by se řasy pěstovat na ploše 6000 čtverečních kilometrů. Jejich výhodou ovšem je, že jim nevadí ani slaná nebo znečištěná voda. Potřebují jen hodně oxidu uhličitého.

„Jedna tuna řas potřebuje 1,8 tuny CO2, takže můžeme například použít oxid uhličitý, který chrlí továrny k vyživování farem s řasami. Je jen otázkou, zda toho dosáhneme,“ uvedl Botti.