Hlavní obsah

Za reklamu utratila nejvíce ČSSD - přes čtvrt miliardy

Sociální demokracie od počátku letošního roku utratila za inzerci více než čtvrt miliardy, konkrétně 263 miliónů korun. ODS, která utratila o sto miliónů méně, se pak těšila největšímu zájmu médií. Na základě analýzy to v úterý uvedla společnost Newton Media. Ta porovnávala neplacenou, spontánní publicitu a náklady za politickou reklamu za období leden až duben.

Za reklamu utratila nejvíce ČSSD - přes čtvrt miliardy

Celkově vložila ČSSD podle společnosti Newton Media do reklamy 263 146 947 korun, to je 54 procenta celkové inzerce osmi sledovaných stran. ODS utratila 162 708 513 korun, tedy zhruba o 100 milionů korun méně než ČSSD. „Třetí největší díl z reklamního koláče si ukrojily Věci veřejné s investovanou částkou 38 506 588 korun,“ informovala společnost.

Kolik utratily strany za reklamu (v mil. Kč)
ČSSD263,15
ODS162,71
KSČM4,01
TOP 097,13
VV38,51
KDU-ČSL1
SZ1,18
SPO-Z15,5
Zdroj: Newton Media

Strana práv občanů - zemanovci vydala na svou propagaci 15 497 812 korun, nejvíce prostředků směřovala do tiskové reklamy. TOP 09 utratila 7 134 862 korun, ze tří čtvrtin za venkovní reklamu. KSČM vyčlenila na reklamní účely částku 4 008 004 korun, z nichž 97 procent směřovalo do tištěných titulů.

Především na inzerci v tisku vsadila i Strana zelených, kdy zde investovala 89 procent z celkových 1 182 332 korun vynaložených na předvolební reklamu. KDU-ČSL s útratou 1 000 274 korun zvolila podobnou taktiku jako TOP 09, když výrazně upřednostnila venkovní reklamu před tiskovou.

Dvě velké strany měly 60 procent prostoru

Pokud jde o neplacenou, tedy spontánní publicitu, vede podle Newton Media ODS. Společně s ČSSD přitom obsadila téměř 60 procentní podíl na souhrnné medializaci všech osmi stran. „Občanští demokraté však poutali zájem médií přece jen více, když ve spontánní publicitě předčili ČSSD o osm procent,“ konstatovala společnost Newton Media.

Prudký vzestup publicity zaznamenaly Věci veřejné. „Jejich dubnový počet příspěvků byl o 536 procent vyšší než v lednu. Takto strmý vzestup nenastal u žádné z ostatních sledovaných stran,“ konstatovala společnost Newton Media.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků