Hlavní obsah

Veterán rallye v Hluboké jela historická sanitka i požární vůz

Právo, Pavel Orhoz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tisíce lidí si v sobotu dopoledne nenechalo ujít start tradiční Veteran rallye Křivonoska ve stejnojmenném kempu u Hluboké nad Vltavou. Největší závod veteránských vozidel v České republice čítá přes tři sta automobilů i motocyklů, z nichž některé byly vyrobené na začátku minulého století.

BEZ KOMENTÁŘE: Veteran rallye Křivonoska 2017Video: Pavel Orholz, Právo

 
Článek

„V letošním roce máme přihlášeno 301 vozidel, z toho je 180 motocyklů a 121 automobilů. Nejstarším automobilem je Renault z roku 1905 a nejstarším motocyklem je Laurin & Klement Petra Hošťálka vyrobený v roce 1901. Letos jsme připravili i zajímavost, a to sice značkovou kategorii motocyklů Indian, kterých je na startu 24,“ sdělil Právu prezident pořádajícího Veteran Car Clubu České Budějovice Pavel Hartl.

Ve startovním poli byli i závodníci z Německa, Rakouska, Slovenska, Anglie, Dánska, nebo Francie. Na trať, která měřila 78 kilometrů se vydalo i 40 žen. Jezdci se na několika stanovištích utkali i v jízdě zručnosti.

Foto: Pavel Orhoz, Právo

V kempu Křivonoska obdivovali v sobotu návštěvníci desítky historických vozidel.

Začátek závodu v kempu Křivonoska měl bouřlivou atmosféru a závodníky přišla podpořit celá řada příznivců. Připravená byla i lékařská pomoc, když se v historické sanitce vydal na trať ředitel jihočeských zdravotních záchranářů Marek Slabý.

Historická sanitka

„Je to Mercedes Benz 110 z roku 1966. Dříve toto vozidlo jezdilo v Německu při hranicích se Švýcarskem jako vůz záchranné služby, potom vozilo pacienty v oblasti Kostnice a pak ho prodali i pohřební službě. Já jsem tento vůz koupil od prodejce, který ho nabízel na vožení stavebního materiálů. Renovace trvala asi šest let,“ konstatoval Slabý, který uzavíral startovní listinu a na trati byl připravený pomoci závodníkům, kteří by měli zdravotní problémy.

Velkou pozornost budil například i hasičský vůz z roku 1915. „Jede nás celkem osm a všichni jsme členové Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje. Na Křivonosce rozhodně nejedeme poprvé,“ konstatoval jeden z členů posádky Vladimír Pražák.

Foto: Pavel Orhoz, Právo

Historické hasičské auto

Na trať směrem k Hluboké nad Vltavou vyrážely i zahraniční a česká vozidla z druhé poloviny dvacátého století. „Na Křivonosku jezdím od svých pěti let, takže si pamatuji vlastně třicet ročníků. Je patrné, že závod má stále větší účast, ale zvyšuje se i zájem veřejnosti, kterou veteránská auta baví. Letos jedu počtvrté s vozem Austin Healey, který rekonstruovala specializovaná dílna v Klatovech,“ podotkl další závodník Marek Schönbauer z Českých Budějovicích.

Veteran rallye Křivonoska původně začínala jako klubové setkání několika kamarádů. V sobotu odstartoval už 47. ročník a tento závod je výjimečný jak mezinárodní účastí, tak i raritními vozy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám