Hlavní obsah
K historii katastru nemovitostí patří pozemkové knihy, které ve své době byly dokonalé. Využívají se dodnes na katastrálních pracovištích. Foto: Petr Skála

Tramvaje v pondělí vyjedou, řidiči odvolali stávku

Pondělní stávka řidičů tramvají v Praze, která by ochromila městskou dopravu, je zažehnána. Odboráři se s vedením dopravního podniku dohodli v neděli po čtyřhodinovém jednání. Asi čtyřicet tramvajáků, kteří jim přišli před budovu ředitelství vyjádřit tichou podporu, nabízený kompromis přijali.

K historii katastru nemovitostí patří pozemkové knihy, které ve své době byly dokonalé. Využívají se dodnes na katastrálních pracovištích. Foto: Petr Skála
Tramvaje v pondělí vyjedou, řidiči odvolali stávku

Tramvajáci však zůstávají ve stávkové pohotovosti, a to až do 31. ledna. "Bude to prostě pohotovost řidičů tramvají pro případ, kdyby se nedodržovaly sliby pana primátora. To řidiči tramvají okamžitě vstoupí do stávky, která bude samozřejmě daleko většího rozsahu, než jsme plánovali na pondělí," popsal předseda Federace řidičů tramvají Antonín Dub s tím, že by šlo buď o stávku celodenní či časem neomezenou. Tramvajáci by svou případnou stávku vyhlásili s předstihem, lidé se jí podle Duba ale do konce ledna nemusejí obávat.

Tramvajáci nebudou popelkou DP

Do 31. ledna, a ne až do konce března, má být hotova studie, která porovná odměňování a náročnost práce u DP. Jedno už je jasné: Pražští řidiči tramvají budou zařazeni do stejné platové třídy jako jejich kolegové od autobusů. Podle primátora Pavla Béma to ukazují předběžné výsledky analýzy. "To ještě neznamená, nebo nevytváří jasné, konečné číslo, jak vysoké bude mzdové ohodnocení u té které profese" upozornil Bém. Dub uvedl, že částka, o kterou chtěli původně navýšit své mzdy, činí 0,15 procenta mzdových nákladů v celém DP. Ta částka nemůže DP zatížit, řekl s tím, že nyní už řidiči tramvají nebudou popelkou DP. Jejich dosavadní průměrný plat byl asi o 1800 korun nižší, než devatenácti tisícová mzda řidičů autobusů.

Budou zkoumat odměny za povodně

Město a dopravní podnik vytvoří dále komisi, která bude řešit preferenci hromadné dopravy ve městě. Bém zároveň hodlá přezkoumat způsob, podle něhož se v DP rozdělovalo 4300 zaměstnancům 9 miliónů korun (asi 2100 korun pro jednoho), jako odměna za nasazení po srpnové povodni. Bude se zjišťovat, zda se odměny vyplatily, jak se vyplatit měly. Zlom v nedělních jednáních podle Béma nastal asi v polovině rozhovorů. "Závěr jednání je pro nás jako pro vedení města ještě přijatelným kompromisem," sdělil primátor.

Kde měly tramvaje nahradit autobusy:

1) za X-B: Palmovka - Vltavská - Těšnov - Václavské náměstí - Karlovo náměstí - Anděl - Sídliště Řepy

2) Petřiny Hradčanská Špejchar

3) Kubánské náměstí - Koh-i-nor - Náměstí Míru - I. P. Pavlova - Karlovo náměstí (Linkaměla býtvedena tak, aby zajišťovala propojení všech tří tras metra)

4) Modřany - Palackého náměstí - Národní divadlo

5) Linka 207 měla být prodloužena ze zastávky Ohrada do zastávky Jarov

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků