Hlavní obsah

Töpfer se distancoval od klipu ODS: Je trapný a hloupý

Senátor Tomáš Töpfer (ODS) se distancoval od kontroverzního klipu na stránkách YoutTube TV ODS, které byly zřízeny v rámci oficiální kampaně občanských demokratů před volbami do Evropského parlamentu. V klipu jsou historické ukázky z let 1938, 1948 a 1968. Komentář přirovnává tyto zlomové události v dějinách Československa s vyslovením nedůvěry vládě v době českého předsednictví Evropské unii.

Töpfer se distancoval od klipu ODS: Je trapný a hloupý

„V jaké souvislosti se to objeví, jsem opravdu netušil a že to je takovýto trapný a hloupý videoklip, jsem opravdu nevěděl,“ řekl Töpfer Právu.

Svou účast v klipu vysvětluje následovně. Prý mu telefonovali ze stranické centrály, že za ním přijde štáb s kamerou a on jednou větou bude komentovat pád vlády. Nic dalšího senátor podle svých slov netušil. Za svou větou, že Čechům chybí paměť, si stojí.

Distancoval se však od záběrů i komentáře klipu. „Kdybych věděl, že to bude dáváno do souvislosti s rokem 38, 48 a 68, tak bych nikdy nikde nevystupoval,“ dodal Töpfer s tím, že bude žádat nápravu.

Podle informací Práva se Töpfer do klipu pustil mimo jiné na jednání pražské regionální rady ODS. Měl prý uvést, že je zahlcen negativními komentáři a že ODS kvůli videu denně ztrácí tisíce voličů.

Lídr kandidátky ODS v eurovolbách Jan Zahradil naopak klip nazvaný „Zrada“ chválí. „ODS se od tohoto videa v žádném případě nedistancuje, ale bere ho jako jeden z projevů občanské podpory a takto by na něj mělo být i nahlíženo. Hlavní kancelář ODS byla jeho tvůrci v minulých dnech oslovena, aby na něm promluvil některý z politiků ODS,“ napsal v prohlášení na webových stránkách ODS.

Hlavní kancelář podle Zahradila následně zkontaktovala filmaře se senátorem Töpferem. „Video je výsledkem spontánní odezvy dosud neangažovaných občanů, ODS jeho vznik neiniciovala, ani se na něm finančně nepodílela,“ uvedl Zahradil.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků