Hlavní obsah

S jarem se na Vltavu vrátily oblíbené sezónní přívozy

Po zimní přestávce na Vltavu opět vypluly sezónní přívozy. Chodci, cyklisti i bruslaři se tak během chvíle mohou přeplavit z jednoho břehu na druhý a užít si Prahu z jiné perspektivy.

S jarem se na Vltavu vrátily oblíbené sezónní přívozy

Sezónní přívozy jezdí od minulého víkendu. „Zprovozněna byla linka P3 mezi Lihovarem a Veslařským ostrovem v Praze 4, potom je to linka P6 mezi Lahovičkami a Nádražím Modřany,“ uvedl Filip Drápal, tiskový mluvčí společnosti ROPID, která v Praze organizuje dopravu včetně přívozů.

V Praze už jsou tak v provozu všechny přívozy. Linky P1 a P2 v Sedlci a v Podbabě fungují celoročně, přívoz P7 mezi Holešovicemi, Štvanicí a Karlínem začal jezdit v lednu v souvislosti s omezením provozu na Libeňském mostě a přívoz P5, který spojuje Výtoň, Smíchov a Císařskou louku, musel být zprovozněn předčasně už v prosinci kvůli uzavřeným pěším lávkám na Železničním mostě.

Přívoz P6

Foto: Novinky

„Tento přívoz se také řadí k nejdelším přívozům v Praze. Má vlastně tři zastávky a kvůli dlouhé trase tu musí jezdit dvě lodě, aby zvládly zvýšený nápor cestujících, zvlášť teď, když jsou zavřeny obě lávky na Železničním mostě,“ popsal Drápal.

Posledním přívozem je příměstská linka P4, která funguje na Berounce mezi Kazínem a Černošicemi. Tam sezóna začíná 1. června.

Přívozy cestujícím cestu nejen zkrátí, ale také značně zpříjemní.

Foto: Novinky

V systému Pražské integrované dopravy jsou přívozy od roku 2005. Za loňský rok podle ROPIDu přepravily rekordních 585 tisíc cestujících a 58 tisíc kol, nejvytíženější byla linka P2 mezi Podbabou a Podhořím.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků